نقش اینورتر در پمپ های آب
نوشته شده توسط : hossein

نقش اینورتر در پمپ های آب

حتما به گوش شما هم خورده است که اینورتر یکی از پرکاربردترین تجهیزات برق صنعتی است که در صنایع مختلف به کار گرفته میشود. یکی از این کاربرد ها پمپ های آب هستند که برای استفاده از آنها به دلیل مصرف زیاد انرژی و دیگر دلایل ، از اینورتر کمک میگیرند.در این مقاله قصد داریم ابتدا پمپ ها را معرفی کرده و سپس نقش اینورتر در پمپ های آب را شرح دهیم.اینورتر های پمپ آب اهمیت زیادی داشته و نقش مهمی در صنعت آبرسانی دارند.در ادامه با ما برای بررسی اینورتر پمپ آب همراه باشید.

پمپ های آب

در دنیای امروز با پیشرفت جوامع و افزایش روز افزون زندگی شهر نشینی مشکلات عمده و متعددی برای افراد بوجود آمده است.یکی از این مشکلات تعداد بالای جمعیت در شهر های مختلف و نبود فضای کافی برای ساخت خانه و یا ساختمان برای محیط های کاری  بوده است.راه حلی که از چند سال قبل برای حل این مشکل تدارک دیده شده است استفاده از ساختمان های چند طبقه مسکونی و اداری و تجاری بوده است.اما خود این راه حل هم دارای مشکلاتی میباشد و یکی از مشکل های اساسی این حوزه سیستم آبرسانی در این ساختمان ها می باشد.در این ساختمان های چند طبقه و بلندی که امروز در همه جای شهر در کنار ما قد علم کرده اند به دلیل همان ارتفاع و تعداد واحد های زیاد در ساختمان,دیگر سیستم آبرسانی قدیمی که تنها بر پایه یک لوله کشی ساده از چاه بوده مفید واقع نمیشود و نیازمند استفاده از سیستم پیشرفته تر و پیچیده تری میباشد.

اینجا میباشد که پمپ های آب و اینورتر هایشان کارکرد خود را نشان نیدهند‌.از پمپ های آب برای تقویت فشار آب خارج شده از چاه و پیش از ورود به سیستم لوله کشی ساختمان استفاده میشود تا آب با فشار کافی و مناسب به تمامی واحد های یک ساختمان چند طبقه با چند واحد برسد. در ساختمان های مختلف با اندازه ها و تعداد طبقه و واحد های مختلف از پمپ های مختلفی استفاده میشود.

 

اما استفاده از پمپ های آب بدون اینورتر مشکلاتی را در پی خواهد داشت از جمله مصرف زیاد انرژی و عدم توانایی کنترل پمپ.به همین علت برای کنترل فشار آب خارج شده از پمپ، نیاز به استفاده از اینورتر احساس می شود. اینورترها یا درایوهای کنترل دور با توجه به توانایی های که دارند به راحتی می توانند خروجی پمپ را کنترل کرده و سطح فشار آب در تمامی قسمت های ساختمان را اندازه گیری کند. اینورتر مخصوص بوستر پمپ این قابلیت را به کاربران می دهد.

برای مطالعه ادامه مقاله تاثیر اینورتر در پمپ آب به سایت پیزو الکتریک مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: اینورتر, پیزو, اینورتر در پمپ آب, پیزو الکتریک, اینورتر صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: